Browsing by Author "Castro Parra, Lesly Johanna"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Análisis de empresas sostenibles. estudio de caso: alpina, bavaria y corona(2019-09-25) Castro Parra, Lesly JohannaTeniendo en cuenta lo establecido por la nueva economía, el desarrollo sostenible es un tema imprescindible en la gestión dentro de las organizaciones. Es por ello indispensable su vinculación con las estrategias gerenciales, forma de producción y compromisos de proyección regional. En consecuencia, el objetivo de la presente investigación consiste en describir y sintetizar las principales características de empresas con factores de sostenibilidad, en la provincia de la Sabana Centro, en el departamento de Cundinamarca. Para tal efecto se desarrolla una investigación de tipo cualitativo descriptivo, enfocándose en un estudio de caso a las empresas Alpina, Bavaria y Corona, organizaciones seleccionadas por su representatividad en la región y por las implicaciones de su objeto social con relación a temas de sostenibilidad. El resultado de este proceso, conlleva a precisar que, aunque hace falta lograr una cobertura frente a todos los objetivos de desarrollo sostenible planteados, Alpina, Bavaria y Corona son empresas comprometidas y constructoras de un desarrollo sostenible dentro de la región, contribuyendo positivamente con el desarrollo y crecimiento de la región. ANALYSIS OF SUSTAINABLE COMPANIES IN THE PROVINCE OF LA SABANA CENTRO: CASE STUDY: ALPINA, BAVARIA AND CORONA ABSTRACT Considering the established by the new economy, sustainable development is an essential issue in the management within organizations. It is therefore essential to link with management strategies, production methods and commitments of regional projection. Consequently, the objective of this research is to describe and synthesize the main characteristics of companies with sustainability factors, in the province of Sabana Centro, in the department of Cundinamarca. For this purpose, a descriptive qualitative research is developed, focusing on a case study of the companies Alpina, Bavaria and Corona, organizations selected for their representativeness in the region and for the implications of their social purpose in relation to sustainability issues. The result of this process, leads to clarify that, although it is necessary to achieve coverage against all the sustainable development objectives, Alpina, Bavaria and Corona are committed companies and builders of a sustainable development within the region, contributing positively to the development and growth of the region.Item Gestión Organizacional Perspectiva(2018-11-10) Rodríguez González, Adriana Rocío; Balcázar Daza, Ana María; Manjarrés Zárate, Benjamín Andrés; Giraldo Duque, Cesar Augusto; Orrego, Crescencio; Escobar Cazal, Elizabeth Ann; Alonso Ávila, Jairo; Gálvez Sabogal, Jeane Fernanda; Gómez Murcia, Jenny Jazmín; Rico Rodríguez, Jorge; Mayorga Sánchez, José Zacarías; Castro Parra, Lesly Johanna; Melo, Luis; Riveros Sáchica, Luz Alejandra; Flórez Espinal, Luz Deicy; Franco Arévalo, María Camila; Velásquez Ardila, María Cristina; Díaz Cárdenas, María Patricia; Jiménez Rodríguez, Noé; Gutiérrez Castaño, Olga Liliana; García Norato, Olga Marina; Vanegas Flórez, Oswaldo; Fajardo Vergara, Richard Vlaymer; Melo Perdomo, Sandra Milena; Bonilla Bonilla, Yudy Marlen; Vargas Sierra, Yuri XimenaLa Universidad de Cundinamarca, desde la Facultad de Ciencias Administrativas Económicas y Contables promueve y apoya el desarrollo de proyectos de Investigación. La gestión Organizacional se orienta a la capacidad de alcanzar logros y objetivos mediante la planeación estratégica, teniendo en cuenta las capacidades del talento humano. Los investigadores generan alto impacto en la sociedad, pues los resultados de sus estudios contribuyen a solucionar problemas: sociales, económicos, ambientales, culturales, biológicos, etc. El texto (resultados de investigación) contiene 4 capítulos: Gestión y Desarrollo Organizacional, Responsabilidad Social y Ambiental, Turismo en Cundinamarca, Gestión del Conocimiento e Innovación. The University of Cundinamarca, from the Faculty of Economic and Accounting administrative Sciences promotes and supports the development of research projects. Organizational management is focused on the ability to achieve achievements and objectives through strategic planning, taking into account the capabilities of human talent. The researchers generate a high impact in society, because the results of their studies contribute to solve problems: social, economic, environmental, cultural, biological, etc. The text (research results) contains 4 chapters: Organizational Management and development, Social and environmental responsibility, tourism in Cundinamarca, knowledge management and innovationItem II Congreso internacional en gestión organizacional. memorias(2018-10-30) Rodríguez González, Adriana Rocío; Balcázar Daza, Ana María; Sandoval Patiño, Angie Paola; Manjarrés Zárate, Benjamín Andrés; Giraldo Duque, Cesar Augusto; Pereira Bolaños, Cliden Amanda; Orrego, Crescencio; Páez Acevedo, Daniel Alejandro; Reyes Moreno, Deicy; Escobar Cazal, Elizabeth Ann; Alonso Ávila, Jairo; Barreto Correa, Javier Stiven; Riascos Fernández, Jean Pierre; Gálvez Sabogal, Jeane Fernanda; Gómez Murcia, Jenny Jazmín; Velásquez Hoyos, Jheidy Milena; Rico Rodríguez, Jorge; Mayorga Sánchez, José Zacarías; Espitia Fandiño, Laura Julieth; Moreno Pachón, Leidy Tatiana; Castro Parra, Lesly Johanna; Bohórquez Gómez, Lizeth Katherine; Vargas, Luis Alfredo; Melo, Luis; Riveros Sáchica, Luz Alejandra; Flórez Espinal, Luz Deicy; Franco Arévalo, María Camila; Velásquez Ardila, María Cristina; Gómez Corredor, María Fernanda; Díaz Cárdenas, María Patricia; Pachón González, Nancy Rocío; Jiménez Rodríguez, Noé; Gutiérrez Castaño, Olga Liliana; García Norato, Olga Marina; Borda Fernández, Omar Andrés; Robayo Alfonso, Omar Guillermo; Vanegas Flórez, Oswaldo; Fajardo Vergara, Richard Vlaymer; Melo Perdomo, Sandra Milena; Cifuentes Martínez, Wilson Eduardo; Bonilla Bonilla, Yudy Marlen; Vargas Sierra, Yuri XimenaLa Universidad de Cundinamarca, desde la Facultad de Ciencias Administrativas Económicas y Contables, proyectó el desarrollo del II Congreso Internacional en Gestión Organizacional, que tuvo como propósito presentar experiencias exitosas de gestión empresarial e incentivar en el ámbito académico, la realización de investigaciones que profundicen el tema por medio de los grupos y semilleros de investigación. El II Congreso representó un espacio para la reflexión y el análisis de la empresa promoviendo la integración Universidad – Empresa - Estado, como vía para el avance de la gestión de las organizaciones; socializando resultados parciales y finales de investigaciones de interés nacional e internacional tanto en el sector público como privado; aportando en la generación de nuevo conocimiento para el desarrollo económico y social. Se definieron 6 ejes temáticos: Gestión y Desarrollo Organizacional, Responsabilidad Social y Valor Compartido, Turismo, Gestión del Conocimiento e Innovación, Gestión Financiera y Contable, Emprendimiento y Marketing Digital. The University of Cundinamarca, from the Faculty of Economic and accounting administrative Sciences, projected the development of the II International Congress on organizational management, which was intended to present successful experiences of business management and To encourage in the academic field, the carrying out of researches that deepen the subject by means of the groups and research seedlings. The II Congress represented a space for reflection and analysis of the company promoting the integration University-company-state, as a way to advance the management of organizations; Socializing partial and final results of research of national and international interest in both the public and private sectors; Contributing in the generation of new knowledge for economic and social development. Six thematic axes were defined: organizational management and development, Social responsibility and shared value, tourism, knowledge management and innovation, financial and accounting management, entrepreneurship and Digital Marketing.